Uplynulé dva pandemické roky Finovo pojalo jako příležitost k rozvoji a přípravě nových projektů. Na spadnutí je tak expanze do dalších krajů, včetně nové pobočky v hlavním městě a zkvalitnění servisu pro poradce. A to za pomoci managementu, který aktuálně pracuje na dlouhodobé strategii firmy.
Celkem pět kanceláří v ČR včetně největšího finančně poradenského centra na jihu Čech, klíčová pobočka v Praze na dosah, 70členný tým a provizní obrat 50 mil. Kč. K takovým cílům směřuje Finovo v letošním roce. Za pouhé dva a půl roku se stalo významnou jihočeskou poradenskou skupinou a stejné ambice mají i v dalších regionech. Podle ředitele firmy Jindřicha Hrdého je pro Finovo klíčové si během růstu udržet nadstandardní kvalitu služeb – vůči klientům, kolegům i obchodním partnerům.
„Firma výrazně roste a musí mít pevné manažerské jádro, abychom dosáhli našich plánů. Už teď připravujeme Finovo na stav, ve kterém ho chceme mít za dva roky,“ dodává Hrdý s tím, že rostoucí rodinné firmě uzpůsobil tým i vnitřní organizaci, strategii a více ji otevřel novým zkušeným lidem. Ti ve Finovu najdou uplatnění nově i ve vedení týmu a projektů.
Vítáme zkušené poradce i úplné začátečníky
Právě kvůli plánovaným akvizicím si musí společnost udržet dosavadní zdravé finanční zázemí. Proto je jednou z nových posil i finanční manažerka Finova Věra Koubová. Jejím úkolem bude podle Hrdého mimo jiné zachovat finanční transparentnost firmy, kdy celý tým zná cíl i cenu všech zamýšlených strategických kroků. „Nikdy nám nešlo o krátkodobý zisk, ale o dlouhodobý progres. Značnou část výdělku tak vracím zpět do firmy. Vše si financujeme z vlastních zdrojů, nemáme žádného investora ani úvěr. To je dnes poměrně unikátní a jsem na to pyšný. Dává nám to obrovskou svobodu, ale zároveň velkou porci zodpovědnosti. Úspěchy i chyby jdou jen za námi.“
Další růst firmy a lepší zázemí pro manažery bude mít na starosti ředitel strategie a rozvoje Jaroslav Krejča, bývalý regionální ředitel stavební spořitelny Wüstenrot (dnes MONETA Stavební spořitelna) a Raiffeisen stavební spořitelny, kde měl na starosti desítky kanceláří a vedl 200členný tým. „Chceme, aby naši lidé získali teoretické i praktické zkušenosti s vedením jednotlivých týmů, jak je motivovat, vzdělávat, aby sami dokázali vést své skupiny a realizovat se,“ vysvětluje svůj úkol Krejča.
„Jsme na určité křižovatce, kdy se z malé našlápnuté firmy stáváme významným hráčem na trhu. Ostatně, jak jsme to plánovali. Osobně jsem rád, že se nám daří dostávat do Finova odborníky na práci s klienty i zkušené manažery, jako je Jarda. A upřímně se těším, že u nás přivítáme i další,“ říká k personálním posilám Hrdý.
Rozhovor s Jaroslavem Krejčou, novým ředitelem strategie a rozvoje Finova
Kdy jsi poprvé slyšel o Finovu?
O Finovu vím asi už dva roky od blízkého člověka, který se mi několikrát zmínil, že je to zajímavá společnost, která rychle roste a má velký potenciál. Po osobním setkání s vedením firmy musím souhlasit.
Co od této spolupráce očekáváš?
Po letech strávených v korporátním prostředí už dobře vím, co mi vyhovuje, co nechci a co chci. A aktuálně je to šance budovat byznys a lukrativní značku s týmem, se kterým si lidsky rozumím a kde vidím potenciál do budoucna.
Jaká bude ve Finovu Tvoje role?
V první řadě je to další rozvoj firmy – chci vybudovat nové týmy a zastoupení hlavně v Praze, východních Čechách a na Vysočině. Budu přímo zodpovědný za strategické plány, u kterých můžu využít a předat své dlouholeté zkušenosti. Stejně tak v oblasti nastavení procesů vzdělávání a manažerského rozvoje. Velmi se na tuto novou kapitolu mého profesního života těším.
Ve Finovu jsi nyní pár týdnů, už jsi dostatečně nasál a poznal atmosféru firmy?
Zčásti ano. Příjemně mě překvapilo, na jak vysoké úrovni funguje naše organizace a způsob řízení. Co do kvality a efektivity jsou srovnatelné s mnohem většími společnostmi, ale na rozdíl od korporací jsme mnohem flexibilnější a v rozhodování pružnější. Také se mi líbí ochota firmy investovat, což v obdobně velkých firmách není ani zdaleka samozřejmostí. Zkrátka organizace, systém a profesionalita je tady na vyšší úrovni než v korporátu, ať už mluvíme o marketingu, vzdělávání či řízení cashflow a financí firmy. Finovo je zkrátka menší firma, která si osvojila standardy a chování firmy velké.
Hledáte aktuálně jen zkušené poradce nebo mají šanci i nováčci?
Určitě. Jsme na obě tyto skupiny plně připraveni – manažersky, procesně i z pohledu obchodních nástrojů. Ostatně několikrát do roka spouštíme program „Akademie pro nováčky“, kde dokážeme začínající kolegy úspěšně zapracovat do našeho byznysu, ale i hodnotově ukotvit. Aby si sedli se současným týmem a dokázali rozvíjet kvalitní, dlouhodobý a důvěryhodný vztah s klientem.
Začínající poradce si u nás osvojí řadu dovedností – pravidla time managementu, práci a komunikaci s klientem, orientaci v obchodních nástrojích a aplikacích, metodiku finančního plánování atd. Díky našemu know-how se dokáží vyvarovat případných chyb, slepých uliček a zaměřit se na ty aktivity a činnosti, které jim pomohou budovat novou profesní kariéru. Rád budu jejich průvodcem na této nové cestě. Za řadu let – troufám si říci – mám nováčkům co předat.
Chcete svou kariéru posunout o stupeň výš? Finovo má pro zkušené poradce a manažery vždy dveře otevřené. Napište nám a dozvíte se, proč si Finovo vybrali ostatní zkušení profesionálové z bank, pojišťoven a jiných poradenských společností. A přidejte se k týmu Finovo i vy.