Když k nám do Finova přijde nový klient, je jednou z prvních věcí, které s ním většinou probíráme, připojištění pracovní neschopnosti. Tahle užitečná součást životního pojištění vám totiž pomůže finančně překlenout i náročné období po úraze nebo dlouhodobější nemoci. Přesto ji většina lidí nemá. Jak to tedy s tou „neschopenkou” vlastně je a kdy, v jaké výši a jak ji můžete plnit?
Všechno, co byste měli vědět o připojištění pracovní neschopnosti
✅ pracovní neschopnost je stav, který určí lékař, kdy člověk nemůže vykonávat své zaměstnání z důvodu nemoci nebo úrazu.
✅ pracovní neschopnost je jedno z nejdůležitějších připojištění, většina starších pojistek ji postrádá!
✅ úkolem připojištění pracovní neschopnosti je zajištění rodiny v případě dlouhodobého výpadku příjmu. Mělo by dokrýt příjem rodiny, který je snížený.
✅ pracovní neschopnost využíváme především v případě, kdy do zaměstnání opravdu jít nemůžeme. Např. nádorové onemocnění, mozková mrtvice nebo vážný úraz.
✅ karenční doba, od kdy dostáváme pojistné plnění, je různá. Může být vyplácena i zpětně od prvního dne. Nejobvyklejší karenční doby jsou od 15. dne, 29. dne a 59. dne.
✅ až 33 % nemocných se léčí se zády. Hodně pojišťoven má ale záda ve výluce. O tomhle typu nemoci je tedy důležité poradit se s poradcem.
✅ většina hlášení pojistných událostí je dnes online. U některých pojišťoven je třeba pracovní neschopnost nahlásit ihned.
✅ bez zkoumání příjmu můžeme dostávat až 650 Kč/den. Každá pojišťovna má ale jiné maximální limity.
✅ máte cukrovku, jiné onemocnění či jste prodělali více úrazů a myslíte si, že už vás nepojistí? Bez zkoumání zdravotního stavu můžete dostat až 300 Kč/den.
✅ pracujete v zahraničí? I tak můžete toto připojištění mít.
Kolik by stála pojistka s pracovní neschopností právě vás? Rádi vám to vypočteme.
Už J. A. Komenský věděl, že „Peníze snáze odcházejí, než přicházejí” a měl pravdu. I Verča se proto snaží ke každému klientovi přistupovat empaticky a maximálně naplnit jeho potřeby a požadavky. Zakládá si na osobním přístupu, často za klienty i dojíždí. Lépe se tak poznají a jejích komunikace má přátelštější atmosféru než v kanceláři.Její práce ji nejvíce těší, když jí klienti projeví kladnou zpětnou vazbu za jejich spolupráci. A její dlouhodobý cíl? Nic menšího než prolomit mýty o finančním poradenství a ukázat, že se dá dělat i jinak.