Dub 29

Letos ve Finovo meziročně očekáváme trojnásobný obrat

(2. část rozhovoru s Jindřichem Hrdým) 

Strategie poradenské společnosti Finovo je do dalších let jasná; růst nejen ekonomický, ale i personální. Pomoci k tomu mají firmě především nové akvizice, ve druhém případě pak nábor nových kolegů, pro které firma připravila nadstandardní zázemí a podmínky spolupráce na míru. 

První kvartál roku 2021 je u konce, lze odhadnout, jak se bude letos Finovu dařit?

V letech 2019–2020 jsme zaznamenali trojnásobný obrat, což bych rád zopakoval i v tomto roce.

I s omezeními kvůli koronaviru? \

Ano, letošní strategii jsme tomu plně přizpůsobili. A uznávám, je to optimistický, ale reálný cíl. Už výsledky za první kvartál naznačují, že bychom to mohli dokázat. Provizní obrat očekáváme kolem 40 milionů korun. U hypoték chceme překonat 1 mld. Kč zprostředkovaných úvěrů a v životním pojištění 15 mil. Kč ročního pojistného. Růst plánujeme i v neživotním a podnikatelském pojištění, a to v řádu desítek milionů korun ročního pojistného. Slibně se vyvíjí i segment investičních a spořících produktů. Pomoci by nám v tom měla nová akvizice zkušených specialistů na podnikatelská rizika a firemní benefity. Důležitou součástí růstu bude samozřejmě také rozšíření našeho týmu na cca 50 aktivních poradců. 

Podle čeho si nové kolegy vybíráte? 

Já rád spolupracuji se zkušenými poradci i s nováčky. Ostatně obě strany pak mohou jedna z druhé profitovat. Mladí se naučí více o řemeslu z praxe, zkušení poradci pak od juniorních kolegů získají nový pohled na služby a čerstvou energii. Vždy ale platí, že ať už je spolupráce jakákoliv, vždy naši poradci musí pracovat s nadšením a ctít etiku naší práce. Vždy jde o to klientovi pomoci a zlepšit jeho situaci.

Poradci mají možnost rozvíjet své podnikání pod zavedenou značkou Finovo, využívat všechny výhody, maximální podporu a servis pro to, aby se mohli plně věnovat klientům. Firma pro ně pravidelně zajišťuje různé vzdělávací kurzy, kde se dozví vše potřebné, aby ve světě finančního poradenství obstáli. Na trhu jsou ale i tzv. sólo poradci, poradenské týmy či poradenské firmy s vlastní identitou a filosofií. Právě pro ně nabízíme externí spolupráci, která spočívá v naprosté svobodě a nadstandardním ohodnocení. Každý vnímá přidanou hodnotu někde jinde, proto vždy spolupráci detailně nastavujeme na míru. Jen tak zajistíte spokojenost obou stran. 

A daří se vám nové tváře přilákat? 

Jsem moc rád, že ano. Jen za minulý rok se náš klíčový tým rozrostl o deset lidí. Jsou u nás také poradci, kteří přišli z jiných firem, kde je zklamala firemní kultura a vůbec přístup ke klientům, kteří tam byli jen prostředek výdělku. A pak máme i vysoce specializované poradce, kteří se zaměřují výhradně jen na hypotéky nebo pojištění. Ti o těchto produktech vědí naprosto vše, a potřebuje-li klient cokoliv dalšího, je tu celý tým odborníků, kteří jim poradí, poskytnou ostatní služby. Na jednom zákazníkovi tak klidně pracují dva i tři specialisté, což je pro něj samozřejmě přínosné. 

Jsem moc rád, že si tito profesionálové pracující v oboru 20 i 30 let vybrali za partnera právě nás. Noví poradci, partneři i klienti se nám navíc ozývají sami od sebe, v drtivé míře na doporučení ostatních. To je pro mě důkazem, že to děláme dobře. 

Jaké tedy nové akvizice a spolupráce chystáte? 

Ve Finovo máme aktuálně rozjednáno hned několik akvizic a řešíme už jen detaily spolupráce. Jsou to lidé převážně z branže, z jiných poradenských firem či bankovní a pojišťovací poradci. Dále vedeme komunikaci asi s pěti skupinami, každá o 5 až 20 poradcích. Pokud se domluvíme, tak se to pozitivně promítne do provizního obratu, podmínek u obchodních partnerů, bank, pojišťoven a investičních společností. 

Dále úspěšně navazujeme spolupráci s realitními makléři a kancelářemi. Ti ví, že u nás máme zkušené hypoteční specialisty, a při pořizování nemovitosti se tak klient i makléř mohou spolehnout na náš 100% přístup. 

Finovo je jihočeská firma – změní se s očekávanými akvizicemi i vaše lokálnost? 

Ano, ale vždy bude záležet hlavně na klientovi. Nyní již hodně věcí zařizujeme na dálku – online, po celé ČR i za jejími hranicemi, například jsme měli klienta ve Spojených arabských emirátech, Německu i Británii. Pokud ale klient vyžaduje pravidelný osobní kontakt, je to dlouhodobě složitější. A my chceme dlouhodobé klienty. I v tom by nám ale výhledově měla pomoci ona strategická partnerství napříč republikou. Mohou pro nás vykrýt lokality, kde přímé zastoupení zatím nemáme. To platí i pro případné budoucí kolegy. 

A jaký bude rok 2021 pro trh jako takový? Očekáváte nějaké nevratné změny, nebo se rychle vrátíme k předkovidovému stavu? 

Je jisté, že omezení v rámci onemocnění COVID-19 se asi jen tak nezbavíme. Čím dál tím více ale budou patrné i unikátní příležitosti. Například nové akvizice zkušených poradců a nábor schopných lidí, kteří hledají změnu. Na tyto dvě příležitosti se chceme primárně zaměřit i my. Jsme na to připraveni a rádi přivítáme nové tváře, které budou moci pozitivně ovlivňovat nejen směr naší firmy, ale i trhu jako takového.

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *